Saturday, January 3, 2009

pabila diriku terfikir.

"malas pon xpe la,jnji ak dpt 8A PMR."adikku brkate dgn pnuh bongkak..
"kak bi jgak la frust dlu,pmr xdpt strght a pon,kemahiran hidup dpt b."kkakku plak brbicara...trdgr suare adik n kkak aku tgh sembang lps mkn..
aku yg tgh basuh pinggan hnya diam jela...
tp,dlm diam tuh,aku trpikir..seteror-teror akak ak pon,pnh gak Allah kecewakn die mse pmr dlu..

aku???
aku mntak pts supaye lepas, Allah bg...dpt la lmpt kelas...
then,aku mntak upsr 5a...pon Allah bg...
then,apply mrsm...Allah bg lg..
then wktu pmr,mntk dpt strght a..Allah bg lg..dpt la 8a..
then,apply msuk mrsm bitara jasin,Allah bg dpt lg...
then,lps spm,apply msuk utp,Allah bg lg..
result spm,ak mntak strght a gak..pon Allah bg strght a..Alhamdulillah,dpt 10...

dh byk dh nikmat n kjyaan yg Allah bg kt aku nih...tu bru kire dr segi akademik n plajaran aku...blom kire dr sudut laen lg...
dr situ,timbul prtanyaan n kerisauan dlm hati aku nih....
dh byk kjyaan Allah bg kt aku..lps nih agak2 Dia bg la ke x
???dh byk nikmat Dia bg nih,agak2 Dia bg pakai smpai mati ke?ke lps nih Dia trus ambik??
dh byk rahmat Dia bg nih,agak2 brape byk je yg aku syukuri???

"Dan jika kamu menghitung nikmat Allah,nescaya kamu tidak akan mampu mnghitungnya.Sungguh,Allah benar2 Maha Pengampun,Maha Penyayang"(An-Nahl,18)

Ya Allah,sederhanaknlah diriku di dunia..

"Ketahuilah,sesungguhnya kehidupan dunia itu hnyalah permainan dan senda gurau..."(Al-Hadid,20)

Renungilah wahai insan....Syukurilah....
p/s-prnh xkorg trpikir mcm aku nih??kalu xpenah, lu pikir la sendiri!!!

2 masalah?:

Lord Hosni the Wise said...

aku penoh..tp ttap nok wak jahak gop..sempena maal hijrah..marilah kito samo2 berhijrah kearah kebaikan..

btw..bakpo namo ak jd gtu tu..mu ni Allah bg nikmat bulih tulih mu saloh guno pulok..heiz..fitnoh tu!

pja_chan said...

susah nak paham ape hosni tulis huhu~
ak nak jadi pngkut setia blog ko muahahha!!
weh2 btol gak la..
ad gak ar pk, tp len sket..
ya2, mari kite bersyukur atas nikmatnye~
alhamdulillah...


p/s : btw, ak suka nama ak yg ko save 'pijapauchan' comel. muahaha!!~

Powered By Blogger

jom!!

Jom Terai!!!

saifulIslam